Супутники Сонячної системи: назви. Який супутник Сонячної системи більше своєї планети? Топ-10 цікавих і незвичайних супутників Сонячної системи

Огляд супутників Сонячної системи.

Сонячна система досить складна. Вона складається з безлічі планет, навколо яких переміщуються супутники. У цій статті ми розповімо про них.

Поняття супутників та причини їх появи

Супутником називається небесне тіло, яке переміщається навколо планети або великого небесного тіла за певною орбіті. При цьому супутник повинен бути постійним. Досить велика кількість супутників у Сонця, хоча насправді воно не є планетою, а не що інше, як зірка. Яскраве світло обумовлений протіканням на його поверхні реакцій синтезу гелію і водню.

Так як дана реакція є екзотермічною, тобто з виділенням тепла, цими обумовлено світіння зірки. Завдяки цьому світлу і теплу можливе життя на Землі. Найцікавіше, що Земля є одним з безлічі супутників Сонця і обертається по певній орбіті.

Незвичайний супутник

Який супутник Сонячної системи більше своєї планети?

Найбільший супутник — Ганімед. Разом з ним у Юпітера є маса Галилеевых супутників. Назва обумовлена тим, що вони були вперше виявлені астроном Галілео Галілеєм в 1600-их роках.

Супутники планет земного типу

У планет земного типу, які відрізняються високою щільністю і невеликим розміром, існує не так багато супутників. У Землі всього лише один постійний супутник — Місяць. А у інших планет земного типу, також трохи супутників. Справа в тому, що у Венери і Меркурія супутників не знайдено. Хоча існувало багато розмов про те, що якісь небесні тіла були постійними і рухалися навколо Венери.

Навіть є гіпотеза про те, що саме Меркурій був колись супутником Венери. Але не так давно припущення про наявність супутників у Венери скасували, заявивши, що у вогненній планети є лише квазі супутники і астероїди, які були прийняті за супутники. Через деякий час з-за резонансу їх рух розходилося. Марс має всього 2 супутника.

Невелика кількість супутників у планет земного типу обумовлено їх невеликою масою і невисоким гравітаційним полем, яке в принципі не здатне притягти до себе величезну кількість небесних тіл і утримувати їх на поверхні. Відповідно, найбільше супутників виявлено у планет-гігантів, які знаходяться за межами земних планет, після кілець астероїдів.

Земля і Місяць

Супутники планет-гігантів і карликових планет: кількість

Огляд:

• У Юпітера 69 супутників.
  • У Сатурна 62 супутника, і також існує система кілець. Це не що інше, як суспензія дрібних дисперсних частинок пилу, яка притягається гравітаційним полем планети. Тому виходить щось на зразок сферичних кілець.
  • У Урану 27 супутників, а також є система кілець.
  • У Нептуна всього 14 супутників, також є система кілець.
  • У Плутона 5 супутників. Раніше вважався повноцінною планетою, але пізніше його стали відносити до карликових планет, бо він досить невеликого розміру. Про планеті мало чого відомо. У неї є система кілець, за припущеннями вчених, вони утворилися з космічного пилу, а також вулканічних порід, які були отримані в результаті виверження вулканів на супутниках даної планети.
  • В останній час існує багато суперечок серед фахівців, щодо назви, а також класифікації Харона. Справа в тому, раніше вважалося, що це повноцінний супутник Плутона, але барицентр виявили зовсім не на поверхні Плутона, а посередині між планетами. Тому почали вважати Плутон і Харон нічим іншим, як подвійною планетою або так званим симбіозом планет, системою, в якій тіла залежать один від одного. При цьому, Харон не дуже сильно відрізняються за розміром від Плутона.
Галилеевы супутники

У Сонячній системі виявлено ще кілька карликових планет, у яких є супутники:

• Хаумеа — ця планета-карлик була відкрита в 2005 році, іспанськими вченими. У неї є система кілець, а також два супутники. Вважається, що це найбільш швидко обертається планета. Завдяки цьому її форма не куля, а щось схоже на еліпсоїд, тобто витягнуте куряче яйце.
  • Цецера — це крихітний з карликових планет Сонячної системи, яка знаходиться ближче всього до планет земної групи. Вперше вона була відкрита в 1801 році. Тоді її вважали не зовсім повноцінною планетою. Але пізніше, після досліджень, їй присвоїли статус астероїда. А в 2006 році її віднесли до карликових планет. Супутників не має.
  • Макемаке еріда і — це також 2 карликові планети, у якої є по одному супутнику. Макемаке була відкрита в 2005 році, а Еріда набагато раніше. Крім того, ця карликова планета в 2006 році претендувала на звання 10 планети. Однак після 2015 року, коли був запущений черговий космічний корабель, з'ясувалося, що параметри дещо поступаються за своїми розмірами Плутону. Хоча довгий час вважалося, що вони практично однакового розміру. У зв'язку з цим її зарахували до карликових планет, також як і Плутон.
Дивні супутники

Зараз ведеться маса досліджень, щодо можливої життя на різних планетах. Підтвердити або спростувати наявність живих організмів учені не можуть. На Марс космічні кораблі завезли пристойну кількість мікроорганізмів, які не загинули на планеті, а продовжують розвиватися. При цьому пшениця в таких агресивних умовах теж зростає. Це зайвий раз підтверджує, що людина — вимогливе істота. Для існування більш половини організмів земної кулі підійдуть і більш суворі умови.

Топ-10 цікавих і незвичайних супутників Сонячної системи

Незвичайні супутники:

1. Ганімед — найбільший супутник Сонячної системи. Це тіло обертається навколо Юпітера, у нього великий розмір і дуже інтенсивне магнітне поле. Воно притягує до себе астероїди та інші космічні об'єкти. Також навколо цього тіла іноді утворюються кільця і зваж пилу. На поверхні є ударні кратери і замерзлий лід. Його склад трохи схожий на земний.

Ганімед
  2. Міранда — самий дивний і некрасивий супутник Сонячної системи. Справа в тому, що якщо її розглядати, вона зовсім не здається круглої і монолітною. Нагадує собою цікавий куля неправильної форми, ніби зліплена з пластиліну маленькою дитиною, при допомозі шматків. Така цікава, незвичайна форма обумовлена наявністю на поверхні цього тіла величезної кількості каньйонів і гірських хребтів. Саме тому, з-за високої перепаду гірських хребтів і глибоких каньйонів, вийшло цікаве неоднорідне обрис супутника. Існує інформація, що якщо кинути в один з найглибших каньйонів на цьому небесному тілі камінь, то поки він дістане дна, йому необхідно буде летіти більше 10 хвилин. Рельєф нагадує складну мозаїку. <>
    Супутник Урана
  3. Каллісто — це супутник Юпітера, який відрізняється величезною кількістю заглиблень. Це пов'язано з тим, що на планеті немає атмосфери, яка відштовхує інші космічні тіла. Тобто, практично все, що знаходиться в космосі, потрапляє на поверхню, утворюючи на ній характерні діри. Відрізняється плавним ландшафтом і відсутністю радіаційного фону.

Каллісто
  4. Дактиль — самий крихітний супутник. Це небесне тіло в своєму діаметрі досягає всього одну милю і обертатися зовсім не навколо планети, а астероїда. До цього відкриття вважалося, що астероїди не можуть мати супутників з-за свого невеликого розміру, і маленького магнітного поля. Але з відкриттям Дактиля цю думку повністю змінилося. Це тіло утримується завдяки гравітації астероїда.

Дактиль
  5. Эпиметей і Янус — це два супутника Сатурна. На думку багатьох вчених, раніше були одним цілим. З-за космічного впливу були розділені на дві частини. Найцікавіше, що орбіти цих двох небесних тіл віддалені один від одного зовсім незначно. Знаходяться дуже близько. Тому кожні чотири роки ці об'єкти міняються місцями, змінюючи свої орбіти. Дивний той факт, що за величезну кількість мільйонів років, ці супутники не зіткнулися. Після дослідження густини, було встановлено, що Эпиметей в основному складається з льоду. <>
    Янус
  6. Тритон — це один із самих великих супутників Нептуна. Цікавим фактом про цьому небесному тілі є те, що воно обертається зовсім не по тій траєкторії, що основна планета, а у зворотний бік. Крім того, має величезну кількість вулканів. Але вони зовсім не схожі на ті, які знаходяться на Землі і викидають зовсім не лаву, а потоки метану. З-за того, що температура на небесному тілі дуже низька, в процесі виверження, ця маса зразу ж перетворюється в лід і твердне. Відрізняється дуже низьким тиском і різноманітністю ландшафту. Це дає можливість припустити великий вік небесного тіла. Є гіпотези, що на Тритоні відбувається рух плит.

Тритон
  7. Титан — дивний, невідомий супутник, який є мало дослідженим. Справа в тому, що це одне з небагатьох тіл, на якому виявлена дуже щільна атмосфера. Вона щільніше земної. Це вказує на те, що на поверхні може бути якесь життя. Підтверджується схожість між Титаном і Землею полягає в тому, що атмосфера у великій кількості складається з азоту, точно також, як і земна. При цьому є величезна кількість метану. При замерзанні і зниження температури на поверхні можуть випадати метанові дощі. На цьому небесному тілі є світлі плями. Астрофізики припускають, що вони можуть бути спровоковані наявністю морів, які можливо також складаються із зрідженого метану. Існує припущення про те, що на цьому супутнику може існувати життя, незважаючи на температуру -170 градусів. Умови під землею, в печерах і кратерах можуть бути нормальними для життя. <>
    Відблиск сонця у морях Титану
  8. Іо — вулканічний супутник, що складається з сірки і лави. Вчені вважають, що деякі височини можуть бути вище Джомолунгми. При цьому часті виверження вулканів постійно змінюють колір небесного тіла. Нестабільне тіло.

Іо
  9. Європа — суцільний океан. На поверхні супутника Юпітера лід, під яким одна вода. Тут також можливе життя, тому що небесне тіло схоже на планети земної групи. Адже складається це небесне тіло з металевого ядра і силікатів. Все це покрито водою, верхні шари якої замерзли. На поверхні немає кратерів, але є тріщини. Вони утворені завдяки розломах льоду. Деякі станції виявили виділення водяної пари біля полюсів. Все це говорить про можливе накопичення енергії і виникнення життя. До 1970 року вважалося, що для існування рослин і тварин необхідне сонячне світло. Але після виявлення на «чорних курців» молюсків, які мешкають в повній темряві, ситуація змінилася. Тепер астрофізики перестали включати сонячне світло в список умов для нормального існування живих організмів. Одним із перших місць, де запідозрили можливу життя, є Європа. У складі льоду багато кисню, що необхідно для протікання окислювально-відновних реакцій. Однак деякі вчені все ж відкидають можливу життя на Європі з-за високого вмісту сірки. При настільки високій кислотності живим організмам досить проблематично вижити. Але при цьому були виявлені джерела перекису, що свідчить на користь гіпотези про життя. <>
    Європа
  10. Енцелад — один з основних внутрішніх супутників Сатурна. Відбиває майже 100% світла. Поверхню небесного тіла вкрита гейзерами, викидають в космос потоки льоду і пилу, які утворюють кільця Сатурна. Не так давно з'явилася інформація про те, що на цьому супутнику можливе життя. Адже склад води схожий на земний. У червні 2018 року, за допомогою зонда, була взята відповідна проба з цього небесного тіла. У зразках виявили складні макромолекули органічного характеру. Що підтверджує можливість існування живих організмів. В цьому допомогла станція «Кассіні».

Енцелад

Все це стосується природних супутників планет, які виникли самі по собі з космічного пилу і скупчення газів. Крім цього, є ще штучні, які виконуються людьми. Їх орбіта чітко встановлена. В основному це розвідувальні апарати, для того щоб переглядати простір навколо планет, фіксувати незвичайні явища.

ВІДЕО: Супутники Сонячної системи