Астероїди-малі, великі, великі: назви, розміри. Найбільший астероїд в Сонячній системі

Астероїди — це дуже небезпечні для Землі формування. А в чому їх небезпека, а також характеристику деяких видів астероїдів розглянемо у статті.

У даній статті ми розглянемо нашу Сонячну систему детальніше. А саме, поговоримо про астероїди.

Походження астероїдів

Астероїдів Сонячної системи являють собою холодні кам'яні об'єкти, що сформувалися в наслідок тяжіння щільного газу і пилу. Їхній рух здійснюється по орбіті навколо Сонця. Ці малі планети мають неправильну форму і досягають 30 м в довжину.

У процесі руху астероїди відбивають світло Сонця і завдяки цьому їх можна побачити в телескоп як сяючі крапки, схожі на зірки. Частина астероїдів переміщається групами, так званими сімействами. Вони утворюються з однієї малої планети внаслідок її зіткнення.

Астероїди

Таких родин налічують декілька десятків. Основна їх частина зосереджені між планетами Марс і Юпітер. Розподіл астероїдів сталося під гравітаційним впливом Юпітера. Швидкість обертання астероїдів значно вище ніж у планет.

Топ-10 астероїдів: назви, розміри, найбільший астероїд в Сонячній системі

Відкриття перших астероїдів припадає на початок 19 століття. Виявлені малі планети були історично зафіксовані і класифіковані в астрономічному інституті в Берліні. Кожне небесне тіло було досліджено і названо цікавим ім'ям.

Вчені зупинили свій вибір на імена різних античних Богів і видатних людей. Було встановлено, що сукупна маса всіх астероїдів Сонячної системи менше маси Місяця. Температурний показник малих планет залежить від впливу сонячного тепла і зоряного фону.

Яскравість астероїдів, надавана їм видимість, зберігається протягом нетривалого часу і може зникнути за пару годин. Щороку відкривається не менше 10 нових астероїдів. В даний час у розпорядженні вчених модернізовані телескопи з безліччю поліпшених функцій. Вони дозволяють виявити астероїди на дуже тривалих відстанях від Землі і попередити можливу загрозу за кілька місяців.

Астероїди мають різний склад. В залежності від переважаючих речовин, їх поділяють на різні групи:

• Вуглецеві. Група С. Вуглецеві малі планети є найпоширенішим типом. Мають червонуватий відтінок і складаються з простих вуглецевих сполук. Такі астероїди мають темне зображення і проглядаються тільки за допомогою телескопа.
  • Кремнієві. Група S. Кремнієві малі тіла складаються переважно із заліза і магнію. Найбільші астероїди належать саме до цього типу.
  • Залізні. Група X. Залізні малі планети мають у своєму складі велику концентрацію металів, а також нікель і залізо. Склад цього типу ще мало вивчений і досліджується на даний час. Існує припущення, що залізні космічні тіла є частиною ядра розколовся від зіткнення великих астероїдів.

У просторовому розташуванні астероїдів помічена одна особливість – чим простіше мінеральний склад малої планети, тим далі від Сонця вона знаходиться. Перші виявлені тіла називали жіночими іменами, запозиченими у богів давньої міфології.

Розглянемо найбільш великі з астероїдів Сонячної системи:

1. Церера. Відкриття першого астероїда сталося в 1801 році італійським астрономом Джузеппе Піацці. У подальшій науковій історії з'ясувалося, що це найбільший астероїд в Сонячній системі. Він був названий ім'ям богині родючості Стародавнього Риму Церери. Від інших великих малих планет його відрізняє правильна сферична форма. Завдяки його зовнішнім особливостям протягом декількох десятків років вчені вважали його планетою Сонячної системи. Його діаметр сягає 950 м. Розмір астероїда в порівнянні з Місяцем в 3 рази менше і в 6000 разів менше Землі. На Церері знаходиться велике скупчення льодових мас. За своїм обсягом вони перевершують всю прісну воду Землі. Траєкторія руху самого великого астероїда по відношенню до Землі ближче всіх інших малих планет. Церера розглядається науковцями, як ідеальна база для вивчення інших космічних тел. Астероїд має дуже маленькою силою тяжіння, що сприяє комфортному приземлення космічних кораблів. На поверхні цієї малої планети розташований криовулкан висотою близько 5 км. Ця гора отримала назву Ахуна Монс.
  2. Паллада. Цей астероїд був виявлений другим. Спочатку його вважали зіркою, пізніше віднесли до малих планет. Діаметр цього тіла становить 532 км Астероїд має в своєму складі велику кількість кремнію. Назву для цього астероїда взято з історії стародавніх греків, а згодом воно стало першоджерелом для назви хімічного елемента паладію.

Знайдено другим
  3. Веста. Названа ім'ям богині Стародавнього Риму, хранительки домашнього вогнища. Це космічне тіло лідирує по своїй масі. Діаметр астероїда 530 км Астероїд має металеве ядро. Його кора вкрита особливим видом кам'янистої породи, що дозволяє відображати набагато велика кількість сонячного світла. Завдяки цій особливості, астероїд добре проглядається телескопом. На поверхні Вести залишений слід від потужного удару з іншим космічним тілом. Кратер з поглибленням до 50 км і до 500 км у діаметрі. Температурний показник на цьому астероїді досягає 100°C нижче 0.

Веста й Церера
  4. Гігея. Діаметр цього космічного тіла досягає 407 км. Цей астероїд дуже погано просвічується, тому не привертав до себе уваги і був помічений пізніше інших. При максимально близькому розташуванні до Землі проглядається в бінокль. Астероїд назвали ім'ям давньогрецької богині здоров'я. <>
    Гігея
  5. Інтерамнія. Цей астероїд має слабку відбивною здатністю, тому є маловивченим об'єктом. Його діаметр становить 326 км. Форма астероїда досі досліджується. Його відмітною особливістю є великий кут нахилу орбіти. Назва Інтерамнія мали кілька міст Давньої Італії.
  6. Європа. Цей астероїд привертає увагу своєю витягнутою орбітою. Діаметр малої планети становить понад 300 км. Структура цього тіла має високу пористість з великим вмістом вуглецевих сполук. Для здійснення обороту навколо Землі, йому необхідно 5-6 років.
  7. Давида. Його назва походить від чоловічого імені професора Девіда Тодда. Показники його діаметра коливаються від 270 до 350 км. На його поверхні є глибокий кратер.
  8. Сільвія. Астероїд має дуже пористу структуру. Цілісність його будови підтримується завдяки гравітаційним властивостями. Астероїд має два переглядаються супутника. Позначений ім'ям давньоримської богині Реї Сільвії, матері засновників Риму. Ця мала планета має довгасту форму і швидку швидкість обертання. Діаметр космічного тіла понад 230 км.

Сільвія
  9. Гектор. Цей астероїд має витягнуту непропорційну форму. У його складі велика кількість скельних порід і лід. Названий на честь грецького вождя, який бере участь у троянській війні. Один з небагатьох астероїдів, що має свій супутник. <>
    Астероїд з непропорційною формою
  10. Євфросинія. Діаметр цього тіла становить понад 250 км. Його рух характеризується швидким обертанням, що посприяло його витягнутої формою. Названий на честь богині веселощів Стародавньої Греції.

Сімейства астероїдів

Сімейства астероїдів викликають особливий інтерес у наукових дослідників. Численні об'єкти сімейств мають безліч однакових ознак. Існує припущення, що в процесі руху учасники сімейств стикаються між собою, перетворюючи дрібні об'єкти в пил. Тим самим кількісний склад постійно змінюється.

Сімейство Флори

Наприклад, Сімейство Флори включає понад 800 об'єктів. Сімейство Эоса складається з понад 4000 учасників. Також добре проглядаються протяжні пилові хвости, що складаються з найдрібніших частинок зіткнулися астероїдів. Астероїдна пил в поєднанні з космічними складовими утворюють у космосі слабо виражене сяйво.

Найбільш небезпечні астероїди

Завдяки сучасним дослідження ймовірність зіткнення землі з астероїдом дуже маленька. Вчені виділяють кілька астероїдів, які з кожним новим обертом наближаються до Землі.

Існують небезпечні астероїди
    <>Астероїд Апофіс. Його маса становить 27 млн. тонн. З кожним новим витком його орбіта наближається до Землі.
  • Астероїд Дуенде. Об'єкт масою більше 40 тонн. У 2013 році було зафіксовано його тривале близьке розташування до Землі. Його подальше маневрування непередбачувано.
  • Кримський астероїд. Космічне тіло масою 89 млн. тонн. Вважається одним з найбільш небезпечних астероїдів. У науковому світі викликають труднощі розрахунки орбіти цього астероїда.

Цікаві факти про астероїди

Тіла астероїдів зберігають у собі безліч загадок і цікавих фактів. Цікаві факти про астероїди:

• Науково передбачається, що падіння астероїда стало причиною глобальної катастрофи, в результаті якої вимерло велика кількість представників тваринного світу.
  • Більше 150 астероїдів рухаються по своїй траєкторії, супроводжувані супутником.
  • Перше дослідження астероїда за допомогою космічного апарату відбулося в 2001 році.
  • Основна кількість астероїдів мають непропорційну форму і пористу структуру.
  • Небезпека для Землі можуть представляти астероїди, мають діаметр не менше 10 км.
Астероїди
  • Ваговитість астероїдів надає металевий склад.
  • Назви астероїдів мають давньогрецькі корені.
  • Серед календарних подій 30 червня прийнято вважати днем Астероїда. Ця дата приурочена до падіння Тунгуського метеорита.
  • Надалі астероїди розглядаються як джерела корисних копалин.
  • Вивчення складу ґрунту астероїдів доводять контактування астероїдів з водою і органічними сполуками.
  • На земній поверхні зафіксовано близько 170 кратерів, що утворилися в результаті падіння небесних тел. Згідно наукової статистикою раз в 100 років відбувається падіння космічного об'єкту.

Сучасне дослідження астероїдів

Дослідження астероїдів є невід'ємною частиною вивчення Сонячної системи, що дозволяє вивчити їхній характер і поведінку. Відстежуючи зміни космічних тіл, вчені виключають можливу небезпеку.

Існує 3 способу збору інформації про космічних тілах:

• Телескопічні спостереження з землі
  • Зображення космічних апаратів
  • Аналіз складу астероїдів
Сучасне дослідження астероїдів

Вченими розроблені ефективні способи запобігання зіткнення астероїда з Землею. Розроблена стратегія по зміні траєкторії руху астероїда за допомогою зіткнення з космічним апаратом. Цей спосіб реально застосовується завдяки модернізованій ракетно-космічній техніці.

В якості альтернативного методу пропонується знищення астероїда шляхом його руйнування на дрібні осколки. Досягнення такого результату можливе при впливі на астероїд найсильнішого ядерного удару. У такому випадку існує небезпека проходження допустимого кордону розколеними частинами.

Для руйнування порівняно малих космічних об'єктів розглядається лазерне вплив на астероїд. У 2016 році вченими зареєстровано понад 150 астероїдів, що наближаються до орбіти Землі. В даний час у США розробляється проект зі створення винищувача астероїдів, що вимагає значних капіталовкладень.

Відео: Метеоритів і астероїдів. Що це? Хаос і руйнування або джерело ресурсів? Космос, Всесвіт